Studijní a vědecká knihovna Plzeňského kraje vyhlašuje výběrové řízení na tyto pozice:

Náměstek / náměstkyně ředitele pro knihovní služby

Náměstek / náměstkyně ředitele pro knihovní služby

Studijní a vědecká knihovna Plzeňského kraje, příspěvková organizace, dále jen SVK PK, hledá zkušeného a motivovaného odborníka, který se ujme řízení a koordinace služeb v souladu s platnou legislativou a strategickými cíli organizace. Pozice zahrnuje odpovědnost za rozvoj knihovnických a informačních služeb, metodické vedení odborných procesů, tvorbu koncepčních dokumentů, zajištění kvality poskytovaných služeb, personální řízení a spolupráci s externími partnery v oblasti knihovnictví a vzdělávání.

Místo výkonu práce: Plzeň
Termín nástupu možný od: dohodou

Nepůjde to ale bez:

  • vysokoškolského vzdělání (preferujeme oblast knihovnictví nebo informačních studií),
  • praxe v oblasti knihovnictví nebo informačních služeb, na vedoucí pozici alespoň 5 let,
  • znalosti příslušné legislativy (např. knihovní zákon č. 257/2001 Sb. a související předpisy a další)
  • uživatelské znalosti práce s nástroji MS Office minimálně na úrovni ICDL Profile Digital Literacy Certificate,
  • znalosti anglického nebo německého jazyka (min. úroveň B2).

Co očekáváme:

  • širokou znalost a orientaci v oblasti knihovních a informačních věd,
  • koordinaci knihovních služeb v době společenských změn a změn v oblasti knihovnictví,
  • zvládání řízení změn,
  • odpovědnost za rozvoj a inovace v oblasti knihovnických a informačních služeb,
  • tvorbu metodik a optimalizaci procesů,
  • spolupráci na tvorbě koncepčních, strategických a rozvojových dokumentů krajské knihovny,
  • zajištění dodržování knihovnických standardů a kvality poskytovaných služeb,
  • zodpovědnost, spolehlivost, samostatnost i schopnost týmové spolupráce,
  • personální management na základě svěřeného odboru,
  • aktivní spolupráci s externími partnery, knihovnami, odbornými institucemi a zástupci veřejné správy na krajské i celorepublikové úrovni,
  • schopnost strategického a koncepčního myšlení,
  • výborné organizační a komunikační dovednosti.

Co nabízíme:

  • platovou třídu dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, platový stupeň dle započitatelné praxe, příplatek za vedení, možnost osobního ohodnocení,
  • práci na hlavní pracovní poměr, pracovní smlouvu na dobu určitou, s možností prodloužení na dobu neurčitou,
  • pružnou pracovní dobu,
  • příjemné a inspirativní pracovní prostředí,
  • možnost seberealizace,
  • 5 týdnů dovolené,
  • 6 dní indispozičního volna
  • možnost dalšího vzdělávání,
  • další benefity.

Uchazeč připojí následující doklady:

  • strukturovaný životopis včetně telefonního a e-mailového kontaktu,
  • motivační dopis (maximálně v rozsahu 2 normostran),
  • zhodnocení činnosti SVK PK z pohledu vnějšího uživatele knihovny krajského typu (maximálně v rozsahu 2 normostran),
  • případovou studii největší změny, jíž byl uchazeč součástí a na které se aktivně podílel, nebo kterou sám inicioval,
  • kopii dokladu o nejvyšším dosaženém odborném vzdělání,
  • případně další osvědčení a certifikáty.

Lhůta pro podání přihlášky:

Do 12:00 dne 10. 10. 2025, k přihláškám, které do SVK PK budou doručeny po tomto datu, nebudeme brát zřetel.

Způsob a místo doručení přihlášek:

Přihlášky přijímáme elektronicky prostřednictvím následujícího formuláře: Otevřít formulář.

Přihlášky lze také doručit osobně na sekretariát ředitele SVK PK, Studijní a vědecká knihovna Plzeňského kraje, příspěvková organizace, Smetanovy sady 2, Plzeň 301 00, k rukám ředitele. Obálku je nutné označit „Výběrové řízení na pozici náměstek/náměstkyně ředitele pro knihovní služby – neotevírat“.

Upozornění:

  • Kandidáta bude vybírat výběrová komise ve dvoukolovém řízení. V prvním kole bude kandidáty komise posuzovat na základě zaslaných podkladů uvedených výše a dalších dokumentů (certifikáty, osvědčení z patřičných kurzů apod.). Pokud komise doporučí kandidáta do dalšího kola, tuto skutečnost mu oznámíme do 15. 10. 2025 na uvedenou e-mailovou adresu a pozveme ho k ústnímu poho nvoru (druhé kolo výběrového řízení), který proběhne v termínu od 20. 10. do 24. 10. 2025.
  • Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit bez uvedení důvodu toto výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu nebo nevybrat žádného uchazeče.

Poznámky:

  • Podklady pro výběrové řízení budeme vracet pouze na vyžádání. Nevyžádané podklady skartujeme dle zásad GDPR.

Zásady GDPR při výběrovém řízení:
Zásady jsme zpracovali v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR).

Odpovědi na inzerci při nabídce zaměstnání
Účelem je odeslat odpověď na konkrétní pracovní nabídku inzerovanou SVK PK, tento krok považujeme za přihlášení se uchazeče k výběrovému řízení na nabízenou pozici a uchazeč tak souhlasí s předáním osobních údajů, aby bylo možné vyřídit agendu tohoto výběrového řízení.
Za tímto účelem reaguje uchazeč písemně na výše uvedenou adresu.
Pokud uchazeč neposkytne potencionálnímu zaměstnavateli souhlas se zpracováním osobních údajů nad rámec daného účelu (výběrovému řízení), do šesti měsíců po skončení výběrového řízení data uchazeče smažeme.
Více: https://svkpk.cz/o-knihovne/gdpr/

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ (pdf, 130 kB)