- má zodpovědnost za interní a externí komunikaci firmy
- tvoří komunikační strategii
- řídí jednotnou image společnosti
- připravuje tiskové zprávy, dopisy, projevy, propagační brožurky a letáky, inzeráty, zodpovídá za obsahovou i formální stránku firemních informačních materiálů a webové prezentace
- rediguje zvláštní publikace, zpravodaje pro zaměstnance i ostatní veřejnost, dopisní papíry a jiné tiskoviny (jednotný vizuální styl)
- kontaktuje zpravodajská média a nezávislé publicisty a předkládá jim informace o organizaci a odpovídá na dotazy
- organizuje tiskové konference, společenská setkání, dny otevřených dveří, výroční oslavy
- zajišťuje fotodokumentaci všech akcí, spravuje archiv
- spravuje sociální sítě
- vystupuje na veřejnosti a připravuje vystoupení jiných představitelů organizace
- zajišťuje výrobu publikací, audiovizuálních prezentací
- sbírá informace o organizaci a veřejných aspektech její existence, sleduje efektivitu PR programů, navrhuje průzkumy veřejného mínění
- provádí výcvik vedení pro práci s médii, pro tvorbu prezentací a jiné akce s veřejností
- řídí akce PR po personální a programové stránce
- zajišťuje fundraising pro doplňkové kulturní akce knihovny
- zajišťuje organizaci, realizaci a propagaci kulturních a vzdělávacích akcí knihovny
- pořádá přednášky, semináře, besedy, konference, výstavy, literární festivaly a autorská čtení